21/10/2010
Gezondheid.be en Passion Santé slaan de handen in elkaar
De mediagroepen Rossel et Corelio verenigen hun krachten in het kader van hun digitale strategie. Dit met de optimalisatie van hun websites en het verder ontwikkelen en het versterken van de thema’s Gezondheid en Wellness voor ogen.
In het kader van deze samenwerking zal Rossel 50 procent van de aandelen van Corelio in www.gezondheid.be overnemen. Gezondheid.be is marktleider in Vlaanderen in Gezondheid- en Wellness-sites, telt elke dag meer dan 25.000 unieke bezoekers en verstuurt een wekelijkse nieuwsbrief naar 60.000 abonnees.
Dit partnership brengt enkele belangrijke ontwikkelingen met zich mee:
– Een volledige herziening van het design en leeservaring van www.gezondheid.be. Het team van journalisten en de forum manager wordt vanaf december versterkt. Hun taak zal erin bestaan om de content toegankelijker, vollediger en interactiever te maken.
– De lancering van de website www.passionsante.be, die dienst zal doen als franstalige tegenhanger van www.gezondheid.be, is gepland voor het einde van het jaar. Het doel is om adverteerders een nationaal, efficiënt en coherent aanbod met een hoofdzakelijk vrouwelijk doelpubliek aan te bieden.
De verkoop van de publicitaire ruimte van de twee websites wordt vanaf 1 december 2010 toevertrouwd aan Rossel Advertising, de regie van de Rossel groep.
Met deze alliantie willen de groepen Rossel en Corelio een sterk inhoudelijk en commercieel aanbod ontwikkelen binnen de thema’s Gezondheid en Wellness.