18/06/2014
Corelio sluit partnerschap met Telenet rond De Vijver Media
Telenet heeft een overeenkomst bereikt met de aandeelhouders van De Vijver Media om een participatie van 50% te nemen in het kapitaal van de audiovisuele mediagroep. Het weekblad HUMO verdwijnt uit de portfolio van de groep en komt in handen van Sanoma dat zelf uit het kapitaal van De Vijver Media stapt. Corelio en W&W (Wouter Vandenhaute en Erik Watté) blijven elk 25% aandeelhouder in De Vijver Media.
Door de participatie van Telenet krijgen Vier, Vijf én Woestijnvis opnieuw zuurstof om hun strategie verder uit te bouwen en worden nieuwe mogelijkheden gecreëerd voor de audiovisuele sector om lokaal topentertainment te blijven produceren. De overeenkomst wordt nu –zoals wettelijk verplicht – voorgelegd aan de Europese Mededingingsautoriteiten voor finale goedkeuring.
De intrede van Telenet binnen De Vijver Media biedt Corelio perspectief om haar ambities binnen het audiovisuele segment op een duurzame wijze verder vorm te geven.
Met Mediahuis hebben we recent een sterk partnerschap geïnitieerd voor de verdere uitbouw en innovatie van onze print en digitale uitgeefactiviteiten. Telenet is een bijzonder innovatief Vlaams media- en technologiebedrijf. Deze knowhow gecombineerd met de creatieve inbreng van Woestijnvis en met de journalistieke en uitgeversexpertise van Corelio, biedt garanties voor een sterk samenwerkingsverband binnen De Vijver Media.
Corelio is blij de motor te zijn geweest voor twee zo sterke partnerschappen in het snel wijzigend medialandschap.