27/04/2012

Corelio Connect wint AMMA Award voor ‘Best Media Research’

Met veel genoegen nam Corelio Connect, de reclameregie van De Standaard, Het Nieuwsblad en L’Avenir op het Gala van de AMMA Awards de eerste prijs in ontvangst in de categorie ‘Best Media Research’. Deze award beloont de Word-of-Mouth studie die Corelio Connect samen met InSites Consulting organiseerde.

Word of Mouth

De WOM-studie werd in 2011 voor het 2e jaar op rij georganiseerd. Gedurende 4 weken lang werd aan 2.645 deelnemers gevraagd om hun media – en reclame-ervaringen online te rapporteren én om hun offline en online conversaties bij te houden. Zo konden al hun conversaties rond bedrijven, merken, producten, diensten en reclame in kaart gebracht worden.

‘Paid-Owned-Earned barometer’ van Ant Research voor Havas Media en het ‘Watch & Buy’ onderzoek door Nielsen voor IP TV waren de andere genomineerden binnen de categorie ‘Best Media Research’.

Onder voorzitterschap van Vanessa Van Dongen (Sales Director Orangina-Schweppes) maakte de jury gisterenavond bekend dat Corelio Connect de eerste research-prijs wegkaapte. Deze prestigieuze award is een verdiende beloning zowel voor het researchteam van Corelio Connect als voor Insites. Het WOM-model is intussen een onmisbare bron van informatie geworden voor adverteerders.

“Voor 2011 hadden we als ambitieuze doelstelling: de vaststellingen van het WOM onderzoek omzetten in bruikbare richtlijnen voor adverteerders. Dankzij het enthousiasme en de inzet van ons researchteam zijn we hierin geslaagd. Een eerste erkenning kregen we al op het ‘Print & Digital Research Forum’ in San Francisco. Deze AMMA award is nog een extra motivatie om ook de komende jaren onze innovatieve en voor adverteerders praktisch bruikbare research voort te zetten”, reageert Bart Gunst, Business & Market Intelligence Manager Advertising Corelio.

Corelio Connect won niet alleen de Award voor ‘Best Media Research’, maar eindigde ook in de top 3 voor ‘Media Saleshouse of the year’. De andere genomineerden waren ‘Brightfish’ en ‘IP België’.

“De concurrentie in beide categorieën was niet mis, en het is dan ook met veel trots dat we deze trofee in ontvangst nemen. Deze prijs is voor ons een bekroning voor onze research investeringen van de afgelopen jaren. Kwalitatieve research, innovatie, klantgerichtheid, en een uiterst professioneel team zijn de pijlers van ons succes. Deze prijs motiveert ons om in de toekomst de lat nog een stukje hoger te leggen. Dit is de uitdaging die we met een bijzonder enthousiast team aangaan”, aldus Hans De Rore, corporate director advertising Corelio.

19/04/2012

Het Nieuwsblad lanceert nu ook mobiele stadsgids

Het Nieuwsblad lanceert een mobiele applicatie voor zijn online stadsgids CitySecrets.be. Wie een smartphone heeft, vindt daarop nu altijd en overal de leukste adresjes in heel België: de beste restaurants, de leukste shops, de hipste sauna’s, de gezelligste cafés,…  De app is zowel beschikbaar voor gebruikers van een iPhone als een Android-toestel.

CitySecrets app

Corelio Publishing startte half november al met de online stadsgids CitySecrets.be. “Die websiteheeft heel wat succes,” zegt Caspar van Rhijn, director digital van Corelio. “Daar halen surfers ondertussen al elke dag inspiratie voor een dagje winkelen of een avond op stap. En laten ze hun mening achter over restaurants of wellness-zaken. Een app kon dan ook niet uitblijven. Zo moet je niet altijd achter je computer zitten om bijvoorbeeld een leuk restaurant te vinden. Waar of wanneer je ook honger krijgt: met de CitySecrets-applicatie weet je meteen waarheen.”

Voor snelle zoekers

Wie de app downloadt, kan er meteen mee aan de slag. Aangezien de smartphone weet waar de gebruiker zich bevindt, geeft de CitySecrets-app meteen de leukste zaken in de omgeving weer op kaart of in een lijstje. De resultaten verfijn je verder via filters – of je gebruikt de zoekfunctie. En wie zich op onbekend terrein bevindt, kan terugvallen op een routebeschrijving.

Voor interactieve gebruikers

Voor wie zich registreert, heeft de applicatie nog wat extraatjes in petto. Caspar van Rhijn: “Wie een profiel heeft, kan meteen een recensie of verslagje schrijven van de zaak waar hij zit. Of zijn stamcafé als ‘favoriete plek’ aanduiden, een winkel een score geven, een foto posten, … En natuurlijk deel je dat soort dingen via de app ook meteen op Facebook. Heel binnenkort zullen er ook leuke deals te vinden zijn. Een gratis koffie op je favoriete lunchadres bijvoorbeeld, of een korting in de kledingwinkel waar je graag gaat shoppen.”

Voor iPhone én Android

Het jonge Gentse bedrijf In the Pocket stond in voor de ontwikkeling. De mobiele applicatie kun je vanaf nu downloaden in de iTunes AppStore en op de Android Market.

www.citysecrets.be/app

01/03/2012

ROB-tv benoemt nieuwe hoofdredacteur

Dirk RoelensDirk Roelens (30) is vandaag benoemd tot de nieuwe hoofdredacteur van ROB-tv.

Na anderhalf jaar ervaring in de privésector; begon Dirk als journalist bij ROB-tv (2006).
In 2008 werd hij eindredacteur van het nieuws, twee jaar later ook het gezicht van het sportprogramma ‘Score op Zondag’ en daarna ‘Score op Maandag’.

“Ik ben blij met deze nieuwe uitdaging binnen het vertrouwde ROB-tv”, aldus Roelens. “Net als andere regionale zenders, voelt ROB-tv de druk van de economische crisis en de verhoogde concurrentie in het medialandschap. Hieraan kunnen we het hoofd bieden door een grotere efficiëntie, meer dynamiek en betere programma’s. Ook het nieuws gaan we in een nieuw kleedje steken. Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht, wordt 2012 een belangrijk jaar. Onze missie is duidelijk: informeren, duiden, mobiliseren, ontspannen en ontroeren.”

Wim van Petegem, voorzitter ROB-tv: “Wij zijn verheugd dat Dirk deze uitdaging opneemt. Hij kent het huis goed maar weet ook dat verandering noodzakelijk is. De focus van het nieuws zal liggen op boeiende en relevante informatie voor iedereen die in Oost-Brabant leeft, woont en werkt.”

Roelens groeide op in Leuven en liep er ook school. Na zijn middelbare studies studeerde hij af als licentiaat Romaanse Talen aan de KUL. Aansluitend koos hij voor een postgraduaat journalistiek in Brussel.

03/02/2012

Nieuw: Sportwereld Voetbal App

Sportwereld Voetbal AppHet Nieuwsblad zet opnieuw een stap in het ontwikkelen van hoogwaardige nieuwsvoorziening. Zo lanceert het vandaag zijn gratis iPhone en Android app waarmee voetballiefhebbers geen seconde meer hoeven te missen van het voetbal in België en de rest van de wereld.

De ‘Sportwereld Voetbal App’ is een gebruiksvriendelijke applicatie met een uitgebreide mix van nieuws, liveverslaggeving en uitgebreide statistieken van meer dan 70 competities wereldwijd. Vooral de gedetailleerde statistieken geven het volgen van voetbal een extra dimensie.

Met alerts op club- en competitieniveau wordt de gebruiker continu op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen bij zijn favoriete clubs. Of hij nu thuis zit, onderweg is, op het werk, of op vakantie met het gezin, hij mist geen seconde van  het voetbalnieuws.

De Sportwereld app is nu gratis beschikbaar in de AppStore van Apple en op de Android Market.

De gebruiker kan zich ook op de alerts abonneren voor 2,99 EUR per half jaar en deze volledig naar persoonlijke voorkeur instellen.

01/02/2012

Corelio Connect lanceert nieuwe site

Corelio Connect heeft zijn website onderworpen aan een ultieme make-over. Het enige wat behouden werd, is het webadres. De nieuwe website kreeg een gebruiksvriendelijke structuur, een nieuwe straffe look én veel extra content. Zo werden o.a. de leukste campagnes toegevoegd, de beste cases van Creative Lab en de meest interessante research cases. Doelstelling van de nieuwe website is om alle Connect klanten zo goed mogelijk te informeren, adviseren en inspireren.

Corelio Connect website

Mobile & tablet proof

Mobile & tablets zijn niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Daarom werd de nieuwe website in HTML5 gemaakt wat hem volledig werkbaar maakt op mobile en tablets. Zo kan alle informatie over Corelio Connect op elk moment geraadpleegd worden.

Multimediale calculator

De mogelijkheden om te adverteren worden steeds groter. Om het berekenen van campagnes te vereenvoudigen, hebben we als eerste mediaregie een multimediale calculator ontwikkeld. Hiermee kunnen zowel voor print (regionale kranten, nationale kranten en magazines) als voor online (web, mobile, tablets)  simulaties gemaakt worden van campagnebudgetten. Erg handig en alleen bij Corelio Connect!

www.corelioconnect.be

18/01/2012

Passe-Partout lanceert plusplus.be

Vandaag ziet plusplus.be het levenslicht: een website die elke dag koopjes en leuke aanbiedingen bundelt. En dat op lokaal niveau, voor verschillende soorten producten. Het is een initiatief van Passe-Partout, de uitgever van het gratis huis-aan-huisblad voor heel België.

plusplus.be

Aanbiedingen voor iedereen: “Koop slimmer”

De aanbiedingen op plusplus.be gelden op een breed productaanbod. En spreken zo ook een brede doelgroep aan. De site is gebruiksvriendelijk en eenvoudig, zodat iedereen ermee aan de slag kan. Vandaag start plusplus.be in de regio’s Leuven en Luik. Later worden dit er meer, zodat in het najaar van 2012 heel België op de site te vinden is.

Intuïtief en innovatief

“Meer en meer mensen gaan op het internet op zoek naar leuke aanbiedingen of kortingen. En online aankopen  is ondertussen helemaal ingeburgerd. Plusplus.be komt daaraan tegemoet,” zegt Katja Isselé, Digital Marketing Manager. “De site is intuïtief, toegankelijk en niet agressief.  Adverteerders krijgen op hun beurt meer mensen over de vloer door hun promoties op plusplus.be te zetten. We zullen ook regelmatig nieuwe, innovatieve concepten een kans geven. Zo maken we het verschil met de concurrentie. “

Vier soorten promoties

De promoties zijn gerangschikt per regio en per productcategorie. Er zijn 4 soorten aanbiedingen.

Deals koopt de bezoeker rechtstreeks op plusplus.be. Hij betaalt online en krijgt dan een voucher die hij in de winkel omruilt voor het product of de dienst.

Coupons zijn kortingen die de bezoeker afprint van de site en meeneemt naar de winkel.

Bij promo’s  vindt de bezoeker een overzicht van alle kortingen of voordelen die voor een bepaald product gelden. Hij moet niets afprinten of kopen: het zijn promoties die iedereen op dat moment sowieso krijgt.

Social deals zijn een nieuw concept: de bezoeker laat de prijs van een product zakken door zijn sociaal netwerk in te schakelen. Deelt hij een deal op Facebook? Dan maakt elke klik van zijn vrienden de korting op het product groter. De bezoeker beslist wanneer de korting hoog genoeg is. Maar alle (vrienden van) vrienden kunnen ook altijd beslissen om het product aan te kopen tegen de prijs die zij interessant vinden. Dat virale aspect – en het beperkt aantal producten – houdt het spannend.

Video’s over plusplus.be en Social Deals vind je hier: YouTube Kanaal van plusplus(www.youtube.com/user/plusplusb).

Over plusplus.be

Plusplus.be is het nieuwe digitale project van Passe-Partout. Dat maakt zelf deel uit van Corelio, de grootste nationale mediagroep die onder meer met Het Nieuwsblad, De Standaard en Vers l’Avenir enkele van de sterkste perstitels in België vertegenwoordigt.

28/11/2011

Versterking van de hoofdredactie van Het Nieuwsblad / De Gentenaar

Na het vertrek van Geert Dewaele als co-hoofdredacteur van Het Nieuwsblad/De Gentenaar was het nodig de redactieleiding opnieuw te versterken.

Met het oog op de continuïteit en voortbouwend op de dynamiek van vandaag hebben we gekozen voor een interne invulling.

Guy Fransen blijft als hoofdredacteur van Het Nieuwsblad/De Gentenaar de eindverantwoordelijke van de redactie. Guy krijgt versterking door de benoeming van Pascal Weiss tot hoofdredacteur nieuws en Liesbeth Van Impe tot politiek hoofdredacteur.

Guy Fransen - Liesbeth Van Impe - Pascal Weiss

Vanaf 1 januari 2012 vormen zij met drie de hoofdredactie van Het Nieuwsblad/De Gentenaar.

Naast de uitgebreide verantwoordelijkheden in hun nieuwe functie, zullen Pascal en Liesbeth de komende twee jaar voorbereid worden om op 1 januari 2014 in duo de hoofdredactie van de krant te vormen. Vanaf die datum neemt Guy een andere functie op binnen het bedrijf.

Gert Ysebaert
Uitgever

03/11/2011

Het Nieuwsblad lanceert online stadsgids

Corelio start met de online stadsgids CitySecrets.be. Een website die surfers naar de leukste adresjes gidst in heel België. En dat in vier categorieën: resto, shopping, uitgaan en wellness.

CitySecrets

“De regionale pagina’s van Nieuwsblad.be zijn altijd al populair geweest. Lezers weten graag wat er in hun gemeente gebeurt. Maar we merkten dat ze ook nood hadden aan informatie die wat meer richting lifestyle gaat. Is er een leuk restaurant in hun buurt? Ging er een nieuwe winkel open? Met CitySecrets vullen we die leemte”, zegt Gert Ysebaert, uitgever van de Corelio-kranten.

Kwaliteit over kwantiteit

“Het is niet de bedoeling dat echt élk café of restaurant op CitySecrets komt te staan”, zegt Ysebaert. “We mikken eerder op kwaliteit dan op kwantiteit. Bij elke zaak vind je een mooie foto, openingsuren, recensies van professionals én lezers, artikels, … we willen de surfer zoveel mogelijk informatie meegeven. En als je je registreert, kan je zelf ook recensies schrijven, foto’s toevoegen, zaken delen via Facebook, …”

Alle steden komen online

Wie zijn of haar stad niet vindt op CitySecrets, moet nog even geduld oefenen. “We zijn gestart met een paar grote steden, en werken van daaruit verder”, aldus Ysebaert. “Vanaf we genoeg leuke zaken in een stad hebben, verschijnt ze op de site. De eerstvolgende steden die erbij komen zijn Kortrijk, Huy, Sint-Niklaas en La Louvière. Op termijn moet heel België online staan.”

Grote lanceringswedstrijd

Corelio viert de lancering van CitySecrets met een wedstrijd. Elke dag vallen er etentjes, filmtickets, wellness-arrangementen en nog veel meer te winnen.

21/08/2011

De Standaard lanceert dS Weekblad

dS Weekblad coverDe Standaard wordt het eerste dagblad met een weekblad. Vanaf 27 augustus verschijnt Ds Weekblad elke zaterdag bij de krant, het komt als extra bovenop wat De Standaard nu al serveert in het weekend – de  uitgebreide weekendkrant, de cultuurbijlage met het reizenkatern, en het Ds Magazine voor lifestyle, eten, drinken en de geneugten van het leven.

De Standaard Weekblad brengt journalistiek met een langere adem, belevende reportages, tegendraadse interviews en de beste fotodocumentaires die onder de actualiteit van de dag duiken op zoek naar wat in onze wereld aan het veranderen is. De wereld kraakt in zijn voegen, en het Weekblad wil helpen te begrijpen wat aan het schuiven gaat. Niet met abstracte analyses, maar door mensen op te voeren met een verhaal van deze tijd, zowel kleine verhalen als wereldverhalen. Ds Weekblad brengt ambitieuze journalistiek, en hoopt te ontroeren, verwondering te wekken en inzicht te geven. Ds Weekblad wordt gedrukt op gestreken wit papier dat de fotografie voluit tot haar recht laat komen, in een erg hedendaags formaat. Ook daarom gaat dit weekblad makkelijk een week mee, op zondag bij het ontbijt, op maandag in de trein, op woensdag in bad. De lezer kan genieten van de uitstekende pennen en zal er hopelijk lachend of bewonderend uit voorlezen.

Met het Weekblad stelt De Standaard het idee bij van wat een weekendkrant is. De Standaard heeft een traditie in radicale productvernieuwingen. In 1993 waren we de eerste die een magazine bij de krant publiceerde. We waren een van de eersten die naar een klein formaat overschakelden. We pionierden met online en met de ipad. Nu de zaterdagkrant van De Standaard naast het lifestylemagazine ook een current affairs weekblad omvat, verleggen we de norm voor weekendkranten én voor weekbladen.

Wij bij De Standaard zijn ervan overtuigd dat we meer noodzakelijke en interessante journalistiek moeten maken om meer lezers te kunnen bereiken. En die inkomsten kunnen we weer investeren in journalistiek. De oprichting van het Weekblad is daarbij cruciaal. Het Weekblad opent meteen ook kansen voor adverteerders om die nieuwsgierige, veeleisende maar betrokken lezer te bereiken. Het Weekblad biedt adverteerders extra bereik, kwaliteit en aspiratie, een grafisch uitgepuurde en esthetische context en een langere levensduur.

29/06/2011

HUB Uitgevers neemt Minoc Business Press over

HUB Uitgevers maakt vandaag bekend dat zij met Corelio, de huidige aandeelhouder van Minoc Business Press, een akkoord heeft bereikt omtrent de volledige overname van Minoc Business Press door HUB Uitgevers per 1 juli 2011.

In  de afgelopen twaalf jaar heeft Minoc Business Press bewezen dat zij de sterkste groeier in het segment van ICT uitgevers is geweest in België. Minoc is verantwoordelijk voor de volgende merken & activiteiten in België (in willekeurige volgorde): Clickx, FWD, Home & Mobile Entertainment, Shoot, Specials, Kranten bijlagen, PC Magazine, Smart Business Strategies, BusinessmeetsIT, ZDNet.be en IT-Professional.be.

Raimon Gort, directielid en aandeelhouder bij HUB Uitgevers, toont zich verguld: “Niet alleen passen de activiteiten en merken van Minoc naadloos bij die van HUB, ook past deze overname in de strategie die wij aan het volgen zijn. Door overnames, consolidatie en verbreding van onze bedrijfsactiviteiten willen wij HUB Uitgevers een nog sterkere partij laten zijn. In dat licht moeten ook de recente overnames van Focus Media en Array Publications gezien worden. We hebben een lang en intensief traject met Corelio doorlopen, en zijn verheugd dat Minoc vanaf 1 juli een onderdeel van HUB Uitgevers is. Minoc en HUB versterken elkaar, vullen elkaar aan. We zien enorm veel mogelijkheden, bijvoorbeeld door content, backoffice en kennis uitwisseling.”

Luc Missorten, CEO van Corelio: “Het geeft ons veel vertrouwen dat Minoc onderdeel gaat worden van HUB Uitgevers, een partij die de afgelopen jaren bewezen heeft dat zij gecommit zijn aan de industrie, een partij die marktleidend is. Juist omdat wij zo’n enorm vertrouwen hebben in HUB Uitgevers en de plannen die zij heeft, hebben wij een strategisch minderheidsbelang genomen in HUB Uitgevers. ”

HUB Uitgevers werd in 1993 opgericht door Wouter Hendrikse, nog steeds aandeelhouder van HUB Uitgevers en algemeen verantwoordelijk. Hendrikse: “Eigenlijk varen we sinds de overname van de VNU-merken al dezelfde koers. Hoewel wij in de kern een conservatief bedrijf zijn, willen wij marktkansen die voorbij komen benutten, om daarmee gestage groei te bewerkstelligen. De resultaten van de afgelopen jaren tonen aan dat deze strategie werkt”.